Mare e Grădina Domnului, dar parcă mai mare e Grădina lui Țucămberg, locul unde societatea a ajuns să se reverse precum o vidanjă arteziană, împroșcând fecalele din puțul gândirii…
Bistrițeanul Flavius Buzilă, coordonatorul trupei și proiectului Hara, a fost acuzat de către comentaci cu ștaif de faptul că este rasist și intolerant. Totul a pornit de la faptul că Flavius a citat un studiu sociologic despre muzica ascultată de tinerii din România în care arată că aceștia cunosc foarte puțin despre muzica româneasca din genurile rock, folk sau simfonic și migrează “îngrijorător” de mult spre pop internațional și… manele.
Ei, până la „manale” i-a fost rockerului bistrițean, căci aici a călcat pe un teren minat. Autorul cărții „Domnu` Hara” a și fost pus la zid tocmai de către „un distins evaluator al Administrației Fondului Cultural Național (AFCN)” care spunea despre proiectul lui Flavius că face “comentarii denigratoare la adresa unor grupuri culturale diferite”. De aici și până la „Nu-ți plac manelele? Ești rasist!” a fost doar un mic pas, subiectul fiind dus într-o extremă „în trend”, mapamondul fiind în mod exagerat influențat de mișcarea BLM.
Ceea ce comentacii fără frontiere nu știu sau nu vor să știe, ipocrizia fiind principala față din spatele măștilor online, este că bistrițeanul numai de discriminare rasială nu poate fi acuzat, fiind creatorul unui proiect muzical intitulat „Interetnik” în care a colaborat nu doar cu rapsozi romi (Tamango – Muro Shavo) ci și maghiari, sârbi, evrei sau bulgari.
„Am ajuns să o trăiesc și pe asta: proiectul meu face “comentarii denigratoare la adresa unor grupuri culturale diferite”. Asta este de părere un distins evaluator al Administrației Fondului Cultural Național (AFCN).
De ce? Pentru că am citat un studiu sociologic despre muzica ascultata de tinerii din România care arată că aceștia cunosc foarte puțin despre muzica româneasca din genurile rock, folk sau simfonic și migrează “îngrijorător ” de mult spre pop internațional și manele. Termenul a fost folosit de studiu pentru a arăta un dezechilibru cultural major și nu pentru a judeca vreun gen muzical.
Și gata. Discriminez și sunt intolerant. Deși proiectul meu se adresează tocmai tinerilor vulnerabili, indiferent de etnie sau zonă de proveniență.
Am mai primit replici de astea în privat: “Nu-ți plac manelele? Ești rasist!”. Deci dacă nu îți place rock-ul, pop-ul, jazz-ul, rap-ul e ok. În schimb dacă nu îți plac manelele ești rasist.
Păi hai să vedem cât sunt de rasist și intolerant: am lansat “Muro Shavo”, o piesă inspirată din folclorul romilor, cu refrenul în limba originală, alături de un rapsod rom autentic, Tamango. Am vorbit despre cultura romilor, rasism și discriminare peste tot, la radio, la tv, in conferințe și spectacole. Mi-am luat înjurături și amenințări en gros că “țin cu cioroii”. Am fost chiar abordat de cineva de la “Noua Dreaptă” intr-un magazin care mi-a spus să incetez să “promovez ciorile”. Nu m-am oprit aici. Am participat alături de Tamango și Romani CRISS la o campanie de incurajarea educatiei in scolile cu copii romi, despre importanta mersului la școală. Am făcut și a doua piesă cu Tamango, “Hora Ursarina”, cu participarea lui Mircea Toma, piesă aleasă tocmai imn al luptei împotriva rasismului.
De ce am făcut asta? Din crezul meu personal că nimeni nu ar trebui judecat în funcție de etnie și culoarea pielii. De altfel, am făcut cu colegii din HARA un întreg album numit “Interetnik” unde am colaborat nu doar cu rapsozi romi ci și maghiari, sârbi, evrei sau bulgari. Din același crez. Că muzica e muzică și nu poate fi oprită de limitările minții omului. Din contra, ne face să ne “vedem” mai bine. Să ne cunoaștem mai bine. Și să judecăm mai puțin.
Dar se pare că nimic din astea nu contează dacă spun că ar fi foarte bine pentru cultura tinerilor să mai asculte și altceva în afară de manele și pop internațional.
Sunt intolerant, rasist și defăimez. Punct.”, a precizat bistrițeanul pe pagina sa de facebook.
P.S. To whom it may concern: