Reprezentanților unităților administrativ-teritoriale de pe traseul viitorului drum de mare viteză Baia Mare – Bistrița, lotul 2 Dej – Bistrița, din Autostrada Nordului, le-au fost, azi, prezentate variantele de lucru ale proiectanților conform studiului de fezabilitate început în 27 martie anul curent.
Reamintim că acest drum de mare viteză va cuprinde și noua centură ocolitoare a municipiului Bistrița, aspect parafat în cadrul unei asocieri între Primăria Bistrița, CNAIR, Consiliul Județean, comunele Livezile și Budacu de Jos. Municipalitatea a semnat cu CNAIR încă din 2021 un acord de colaborare pentru varianta ocolitoare Bistrița, document adiționat ulterior pentru includerea UAT-urilor amintite.

Am precizat faptul că, în raport cu varianta de nord, unde terenul este accidentat și sunt multe proprietăți, sau cu varianta prin pădurea Codrișor, singura soluție fezabilă de culoar este pe direcția Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile, din punctul de vedere al topografiei, al regimului de proprietate și al impactului redus asupra biodiversității – Ioan Turc, primarul municipiului Bistrița