Începând cu luna mai 2022, consilieri din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud au desfăşurat o serie de acţiuni de informare, consiliere şi orientare profesională în instituţiile de învăţământ din judeţ.
Cu sprijinul profesorilor diriginţi şi a conducerii unităţilor de învăţământ, consilierii au organizat seminarii de informare şi consiliere a elevilor claselor a XII-a de la Liceul Tehnologic “Grigore Moisil” din Bistriţa, în data de 04 mai, Liceul Tehnologic de Servicii şi Liceul cu Program Sportiv din Bistriţa, în data de 05 mai, Liceul Agricol Bistriţa, clasele de “tehnician veterinar”, “tractorist” şi “bucătar” şi de la Şcoala Profesională Sfanta Maria, clasele de “lăcătuş mecanic” şi “croitor” în data de 09 mai, precum şi de la Liceul Tehnologic “Henri Coandă” şi de la Liceul Tehnologic Agricol din Beclean în data de 10 mai.
Elevii au putut afla care sunt facilităţile acordate absolvenţilor de către AJOFM B-N pentru stimularea încadrării în muncă, facilităţile acordate absolvenţilor pentru stimularea mobilităţii, drepturile pe care le au absolvenţii înregistraţi la AJOFM B-N, documentele necesare înscrierii la AJOFM B-N, documentele necesare solicitării indemnizaţiei de şomaj, informaţii minime despre piaţa muncii.
Acţiunile vor continua şi în zilele următoare astfel, mâine în data de 11 mai la Liceul Tehnologic Forestier şi Liceul Teoretic Sanitar din Bistriţa şi în data de 12 mai la Colegiul Naţional “Petru Rares” din Beclean.
De asemenea, Agenţia Județeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud informează absolvenţii de învățământ din promoţia 2022 că sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziţie de AJOFM Bistriţa – Năsăud în scopul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă.
Absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţele AJOFM Bistriţa – Năsăud ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, beneficiază de, servicii gratuite de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum și de măsuri de stimulare a ocupării (prime).
Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele AJOFM Bistriţa – Năsăud ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, sunt:
- actul de identitate;
- diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii;
- CV;
- Declaratie pe proprie raspundere – privind starea de sanatate – formular tipizat;
- Acord de utilizare a datelor cu caracter personal – formular tipizat;
Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
Precizăm că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire, este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii indemnizației de șomaj în cazul în care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale în termenul menționat.
În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de bacalaureat, termenul de 60 de zile se calculează din ziua următoare datei absolvirii studiilor stabilită prin reglementările normative în vigoare.
În cazul elevilor care nu au situaţia școlară încheiată la toate materiile, termenul de 60 de zile se calculează de la data promovării examenului de corigență, data înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.
Alte informații privind acordarea indemnizației de șomaj pentru absolvenții de învățământ sunt afişate pe site-ul instituției www.anofm.ro, secțiunea Persoane fizice/ Indemnizații de șomaj si venituri de completare.